A „Mókusba”, azaz a Mókus utcai Leövey Klára Ének-Zene Tagozatú Általános Iskolába jártam, ahol délutánonként a Budapesti Énekes iskola és a Fővárosi III. Kerületi Állami Zeneiskola tanárai tanítottak. A zeneiskola 1990-ben Aelia Sabina nevét vette fel, aki a római korban Aquincumban zenélt. Igazgatónk, Till Ottó kedves és mosolygós ember volt, őt mindenki tisztelte.

A Mókusban speciális énekes osztályba kerültem, ahol délelőttönként heti 4-5 énekóra volt, délutánonként pedig heti 1-2 műhelyfoglalkozás, illetve énekkar. Több énektanár tanított a nyolc év alatt, köztük Szabó Helga is, aki az ének-zene tankönyveket írta. Magyar és japán hallgatók is érkeztek hozzánk, akik a Kodály-módszert tanulmányozták, és volt, hogy tanítottak is minket. Szép éneklés esetén különleges japán csillogós matricákat kaptunk tőlük, amik akkor még újdonságnak számítottak.

Napközis tanárom, Horváth Valéria is énektanár volt, délutánonként előfordult, hogy feltett egy bakelitlemezt. Emlékszem, egyszer Saint-Saëns többtételes művét, Az állatok farsangját hallgattuk, és az volt a feladat, hogy rajzoljuk le, hogy szerintünk milyen állatról lehet éppen szó. Ez nagyon tetszett nekünk.

A „műhely” nevű délutáni órán főleg gregorián énekeket és egyházi műveket énekeltünk Kéringer László és Mezei János vezetésével. Gyakran kotta nélkül tanultuk meg a latin vagy magyar nyelvű dalokat. Kedvenc darabom Pergolesitől a Stabat Mater volt. A műhelyből beválasztottak a Schola Hungaricába, amelynek karnagya Szendrei Janka és Dobszay László volt. Nagyon nagy élmény volt részt venni nyári éjszakákon a lemezfelvételeken, amelyek legtöbbször a budapesti zajtól távol, Ócsán történtek. Templomokban és a televízióban is többször szerepeltünk, így például az Ars Musica sorozatban, korabeli jelmezekbe öltözve.

Az éneklés és az énekórai furulyázás mellett harmadikos koromban gitározni kezdtem.

Gitártanárom, Topa Zoltánné nagyon élvezetes órákat tartott. Megszerettette velem többek között Francisco Tárrega és Napoléon Coste kompozícióit. Kati néni kevésbé ismert darabokkal is szívesen kísérletezett, bízott benne, hogy megtanulom és stílusosan elő is tudom majd adni őket. A gitárversenyre vitt darabjaim között is volt olyan többtételes mű (Luigi Legnani: Öt keringő), amit előtte és utána sem hallottam koncerteken, pedig szép darab és sok gyakorlással megtanulható. A gitárverseny budapesti válogatóján 2. helyezett lettem, az Országos Zeneiskolai Gitárversenyen pedig 4. helyezettként különdíjat kaptam. A verseny kapcsán rádióriportot készített velem Varga Károly műsorvezető.

1991-ben Kenessey László vette át a zeneiskola irányítását. A gitárosokat nagyon szerette és támogatta. Kapcsolatai és gitártanárom kapcsolatai révén sok fellépési lehetőség adódott. Szólóban szerepeltem például a Fővárosi Gitártanárok Munkaközösségének szakmai fórumán a Pedagógiai Intézetben, valamint a zeneiskola hangversenyein az Óbudai Társaskörben. Gitárduóban testvéremmel felléptünk a Budapesti Gitáros Fórumon, az Országos Gitár Kamarazenei Fesztiválon és részt vettünk a „Hágába készülünk” című televíziós versenyen. Kamaráztunk fuvolistákkal is, egyikükkel az Óbudai Művelődési Központ zenei Ki mit tud? Versenyén kiemelkedő eredményt értünk el.

A zeneiskola kibővített ütőzenekarában is játszhattam, mert szerencsére Balázs Oszkár ütőtanár-zeneszerző gitárszólamokat is írt remek szerzeményeibe (A ritmusok bejárják a világot; Cowboy dal). Gyerekként nagy öröm volt, hogy felléptünk Veszprémben, és a koncert után meglátogathattuk a város állatkertjét is.

Jártam az iskolai gitárzenekarba, ahonnan bekerültem a BIG-be, a Budapesti Ifjúsági Gitárzenekarba. Itt zeneiskolások, konzisok és főiskolások is játszottak, a zenekart Fodor Ferenc vezette. Szerepeltünk a Zeneakadémián, a Régi Zeneakadémián, fesztiválokon, templomokban és külföldi turnékon.

Zongorára és „B”-s szolfézsra 7. osztályos koromtól jártam. Szolfézs tanárom, Vidi Andrea maximálisan felkészített a középiskolai felvételire. Szerettem hozzá járni, jó hangulatban teltek az órák.

Nyolcadikban felvételiztem a Bartók Konzervatóriumba, ahol L. Morvay Éva lett a gitártanárom. Érettségi után a Liszt Ferenc Tanárképzőre jártam, ahol Eötvös Józsefnél tanultam.

Főiskolásként visszatérhettem régi zeneiskolámba tanítani. Újra láthattam, hogy zeneiskolai gitártanárom milyen nagy szeretettel foglalkozik a gyerekekkel. Részt vettem a zenekari munkában és a táborokban is együtt dolgozhattunk.

A tanítást félállásban kezdtem, diploma óta pedig egész állásban tanítok. A diákokat felkészítem koncertekre, fesztiválokra, versenyekre és kiállításmegnyitókra.

Koncerteken különböző formációkban lépek fel, egyik kedves emlékem Boccherini Gitárkvintettjének előadása.

A szólójáték is fontos, de a legfontosabbnak a közös zenélést tartom, mert általa a diákok megtanulnak egymásra figyelni, barátokra lelnek, és fellépéskor a közönség látja rajtuk, hogy örömmel zenélnek.

                       

Soós Lilla

Ahol megtalál minket

 

1033 Budapest, Harrer Pál u. 7.
Tel.: +36 1 388 8569
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 Fenntartónk és működtetőnk:
 

Partnereink

 

 

 

AZ ADATKEZELÉSI TEVÉKENYSÉGEK NYILVÁNTARTÁSA

Iránytű

Az Észak-Budapesti Tankerületi Központ
információs kiadványa

Óbuda

Újpest

Hivatali órák

Hétfő:      
Kedd:
Szerda:
Csütörtök: 
Péntek:

9 - 17
9 - 16
9 - 17
9 - 16
9 - 15

 

Impresszum

Aelia Sabina AMI
1033 Budapest, Harrer Pál u. 7.
tel.: +36 1 388 8569

 


Az oldalon megjelenő tartalom az Aelia Sabina AMI és az Aelia Sabina Zeneiskolai Alapítvány tulajdona. Az aeliasabina.hu oldalain megjelenő tartalmak engedély nélküli felhasználása, publikálása jogi következményekkel jár.

 

Maradjunk kapcsolatban

Youtube